Her er hvad YouTube betaler for en million visninger i 2019

hvor meget tjener du på youtube 2

Sikkert et af de mest gentagne spørgsmål fra dem, der ønsker at starte i YouTube-verdenen. Selvom dit svar er mere komplekst, end det måske ser ud til at begynde med, er det muligt at foretage et skøn afhængigt af årstiden, typen af ​​indhold, vi uploader, og antallet af annoncer, som vi inkluderer i den pågældende video. . Aspekter som annoncetypen eller indtryk af den samme inkluderer også, når du tjener penge på en video. Derfor vil vi denne gang forsøge at forudsige, hvor mange penge der tjenes på YouTube med en million besøg i 2019 .

Først og fremmest, hvor meget betaler du på YouTube for 1000 besøg?

Det er praktisk taget umuligt at foretage et skøn over, hvor meget du tjener på YouTube for hvert besøg. Faktisk håndterer YouTube altid data fra tusind besøg med udtryk som CPC, CPM, CTR og RPM , som kan fås i sektionen YouTube Analitycs. Den, der interesserer os for at estimere værdien af ​​en video, er netop den sidste: RPM.

Før vi forklarer disse begreber, skal vi huske på, at hvad der virkelig giver økonomisk værdi til en video, er adgangen (eller rettere, klik) til de annoncer, der vises i videoen . Dette kaldes et indtryk eller indtryk, og det er ekstremt vigtigt. Antallet af annoncer, der vises, har også indflydelse, skønt de økonomiske virkninger er meget mindre.

Hvad er RPM, CPM, CPC og CRT?

cpc youtube

Når dette er afklaret, er RPM den første periode, der skal evalueres, når man bestemmer, hvor mange penge der tjenes på YouTube. RPM (indtægter pr. Tusinde visninger) beregnes ud fra den estimerede indtægt og antallet af visninger af en video ganget med tusind . Det vil sige, hvis vi har en video med 900.000 besøg og en anslået indkomst på 400 euro, ville beregningen opnås som følger:

  • 400 euro af estimeret indkomst (for eksempel) / 900.000 x 1.000 = 0,44 euro

Resultatet er, som vi kan se, 0,44 euro for hvert 1.000 besøg . For at beregne annoncernes effektivitet er den mest angivne værdi CPM, som angiver de genererede omkostninger pr. Tusinde eksponeringer, som du ikke besøger. Jo højere CPM, jo højere RPM får vi. I den forrige video med indtryk på 45.000 ville vi få følgende figur:

  • 400 euro af estimeret indkomst / 45.000 x 1.000 = 8,88 euro

Men hvad afhænger dette tal af, og hvordan kan jeg øge den anslåede omsætning med de samme indtryk? CPC (pris pr. Klik) er det, der fastlægger de penge, som annoncøren betaler til Google, når de klikker på en bestemt annonce , og det afhænger helt af typen af ​​indhold, vi offentliggør.

youtube cpm

Generelt har et specifikt tema (f.eks. "Sådan oprettes servere i Linux" eller "Sådan oprettes WordPress-plugins) en højere CPC end et generelt tema (" Jeg spiser 10 hamburgere og ser hvad der sker "eller" Kaneludfordring " ).

For at se emnets CPC kan vi bruge værktøjer som Mangools , som normalt betales. På billedet nedenfor kan vi se, hvordan beløbet varierer fra emne til emne efter nøgleord.

cpm youtube 2

Som konklusion, og som vi har antydet i det foregående afsnit, jo højere CPC, jo større indkomst har vi for hvert klik, der klikkes på . Men hvordan kan vi få brugere til at klikke på en bestemt annonce? Dette udtryk måles gennem CTR og angiver klikfrekvensen for en bestemt annonce for de samlede besøg. I dette sidste aspekt er det eneste, vi kan gøre for at øge CTR, at skabe indhold i henhold til den reklame, der vises i vores videoer for at få brugerne til at have mere interesse i annoncerne.

fastholdelse af youtube-publikum

Et andet aspekt, der skal tages i betragtning, er antallet af annoncer, der er inkluderet i en video. Videoer, der er længere end 10 minutter, tillader manuel placering af annoncestrimler for at forbedre CTR. Vi har ikke taget højde for aspekter som antallet af tilhængere, tilbageholdelsen af ​​publikum (hvor længe en person ser vores video), årstiden (ved jul stiger antallet af annoncører såvel som CPC), videoens sprog eller regionen med de vigtigste tilhængere (i USA kan CPC være dobbelt sammenlignet med Spanien), men disse tre udtryk er gyldige til i større eller mindre grad at forklare oprindelsen til YouTubes indkomst.

Så hvor mange penge tjener du på 1000 visninger på YouTube?

youtube cpm

Når vi vender tilbage til spørgsmålet i starten, hvor meget tjener du på YouTube for hvert tusind besøg? Ved at afbalancere de ovennævnte aspekter og reklamer, der ikke modtager indtryk (det er meget usandsynligt, at der er 1.000 indtryk i en video med 1.000 visninger), estimeres de aktuelle værdier omkring euroen . Det vil sige for hvert 1.000 besøg får vi omkring en euro i fortjeneste.

Dette betaler YouTube for en million visninger

Baseret på de tidligere skøn kunne vi sige, at YouTube betaler det kølige tal på 1.000 euro for hver million besøg . Er det sådan? Dagens YouTubere siger nej. Et eksempel på dette er Wismichu, der for lidt over et år siden offentliggjorde en Google Analytics-optagelse med en video på næsten tre millioner besøg og kun $ 104 i fortjeneste .

Om et par dage skal jeg til Madrid, hvis der vises lort på kontorets døre, at du ved, at det var mig, @YouTubeEspanol. pic.twitter.com/wbppbTJyOo

- Isma (@Wismichu) 27. maj 2017

På den anden side af mønten har vi Romuald Fons, en velkendt SEO-manager og for nylig YouTuber, der for et par måneder siden pralede af at få mere end 1.000 euro om måneden med en kanal med lidt over 100.000 abonnenter og videoer, som i ingen af ​​tilfældene når til Wismichu-figurerne.

Hvordan er det muligt? Takket være specialiseringen af ​​indholdet. Indholdet af førstnævnte fokuserer udelukkende på videoer af generel karakter og med en meget lav interesse fra annoncørernes side. Dette får RPM og CPM til at være meget lave sammenlignet med videoerne på Romuald Fons-kanalen.

Så hvor meget tjener du på youtube for en million visninger? Det nuværende skøn er i de bedste tilfælde mellem 400 og 800 euro og endda op til 1.000 , selvom det er vanskeligt at fastlægge et tal af de grunde, vi netop har forklaret.